12 Kasım 2011 Cumartesi

"Mein Land"

Pek sevdiğimiz Alman grup Rammstein, yine çok bekletmeden geri döndü. Son şaheserleri “Liebe Ist Für Alle Da” Ocak 2010’da piyasaya sürülmüştü. Ardından grup dünya turuna çıkmış, sağ olsun bu kez Türkiye’ye de uğramış ve harikulade performansıyla ağzımızı açık bırakmıştı. “Liebe Ist Für Alle Da”dan çıkan ilk tekli/video olan “Pussy” ile muzipliklerini bir kez daha gösteren efsane grup (Klip Rammstein hayranlarının, hatta daha fazlasının bildiği üzere grup üyelerinin farklı kadınlarla seks yaptığı bir porno filmdi resmen), şimdi de “Made in Germany, 1995 – 2011” adlı bir “Best of” albümü yayınlamaya hazırlanıyor. 6 Aralık 2011 Salı günü piyasaya çıkacak olan bu albüm, üç farklı sürüme sahip (“The Standard Edition”, “Special Edition” ve “Super Deluxe Edition”) ve grubun daha önceki albümlerden seçilmiş on beş şarkısının yanı sıra iki yeni şarkıyı da içerecek. Bu şarkılardan biri hüzünlü ve ağır bir şarkı olan “Vergiss Uns Nicht”, diğeri de klibi 11.11.11’de izleyicinin/dinleyicinin beğenisine sunulan “Mein Land”. Klibiyle aynı tarihte, 11 Kasım 2011’de Almanya, Avusturya ve İsviçre’de tekli olarak piyasaya sürülen “Mein Land”, 14 Kasım 2011 itibarı ile tüm dünyada piyasada olacak.



“Mein Land”, şarkı olarak klasik Rammstein çizgisinden sapmamış bir şarkı aslında: Sert ve gerçekten hoş gitar rifleri; Christian “Flake” Lorenz’dan – her daim beklendiği üzere – harika klavye efektleri; gayet gaz bir davul ritmi, hatta tanıdık gelen doğu ezgileri şarkıda mevcut. Sözler ise – yine – muhtemelen birilerine/bir şeylere/bir yerlere atıfta, hatta hicivde bulunuyor (Doğu ezgileri de işin içinde olduğundan insan “Acaba?” diye işkilleniyor, tabii). Yani kısacası şarkı klasik bir Rammstein parçası: Tanıdık, çok başarılı ve ciddi manada akılda kalıcı. Öyle ki, daha ilk dinleyişten sonra insan “Mein land!” diye şarkıyı mırıldanmaya başlıyor bile.
“Pussy”nin klibinin de yönetmeni olan Jonas Akerlund’un aslında ta Mayıs 2011’de Malibu – Kaliforniya’da çektiği klip ise bir garip. 60’lar konseptinin yedirildiği bir plaj partisini anlatan mizah dozu yüksek klipte, 1964’e gidiyor ve grubun vokalisti Till Lindemann’ı güneşli bir havada sahilde elinde dürbünüyle bakınan bir cankurtaran kılığında görüyoruz. Sonra diğer grup üyeleri bir Volkswagen minibüs ve bir sürü kadınla plaja geliyor ve parti başlıyor. Kaliforniya, 1960’lı yıllar, seksi kadınlar ve sörf tahtalarının gözümüze sokulduğu, grup üyelerinin de yüzlerinde tuhaf bir sırıtış ile enstrümanlarını çaldığı bu Beach Boys esintili klip, tıpkı “Pussy”nin son nakaratında olduğu gibi son nakarattan hemen önce beklenmedik bir u dönüşü yapıyor ve ilk yarıda izlediğimiz konseptten tamamen ayrılıyor. “Sucamore Beach, Southern California – 2012” yazısıyla 360 derece değişen klipte, bu kez grup gece yapılan bir plaj partisinde performansını sergiliyor. Büyük fark ise grubun 1960’lardaki o garip, ışıltılı mutlulukla değil de, kendilerinden beklenen endüstriyel tarzlarıyla performans sergilemesi: Garip lensleri ile Till Lindemann; deri kıyafetler; dans eden, taklalar atan, kavga eden kadınlar ve her yerde alevler…
Rammstein’ın bu şarkıyla ve kliple kimleri, neleri kıyasıya eleştirdiğini tam olarak kestiremeyiz, tabii; yalnızca birkaç güçlü tahminde bulunmak mümkün. Bildiğimiz tek şey, grubun yaptığı her iş ile sansasyonel olmayı amaçladığı ve şimdiye değin bunu her seferinde başarabildiği. Nitekim son şarkıları “Mein Land” ile de bunu başarıyorlar, ayrıca Rammstein hayranlarını hayal kırıklığına uğratmayacak bir işe imza atıyorlar. Bize de bir kez daha gaza gelmek ve şimdilik turne programında Türkiye’yi göremesek de “Belki yine gelirler…” diyerek hayranlıkla beklemek düşüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder